זה לא הצבע זה הגוון
הרשו לי לשבור מיתוס, כל הצבעים מתאימים לכל האנשים, הסוד טמון בגוון!
ואתן דוגמה: הצבע הירוק יכול להיות פעם בעל גוון צהוב, למשל ירוק חאקי או "ארמי" מכיוון שבתמהיל הצבע שלו יש ערבוב בין כחול וצהוב שהנטייה הינה לטובת הצהוב.
ואילו ירוק דשא או ירוק "בנטון" הינו ירוק שבו אחוז ערבוב הצבעים הינו יותר כחול מאשר צהוב. ולכן הסוד טמון בגוון שיש בצבע ולא בצבע עצמו וכל שעליכם לבדוק הוא האם ישנו יותר כחול באריג או יתור צהוב ולהתאים זאת לגוון עורכם.
זה קרה לכל אחד מאיתנו לפחות פעם אחת בחייו, אתם מגיעים למקום העבודה או לאירוע חשוב, ופתאום אנשים שואלים לשלומכם "כי משום מה אתם נראים "חיוורים", מכיוון שדווקא הרגשתם מצוין לא נותר אלא "להאשים" את צבע חולצתכם, שכנראה אינו מחמיא לכם.
רבות נכתב בספרות המקצועית על סגולותיה של קשת הצבעים וכיום ידוע כי באמצעות צבעים ניתן בין השאר לאבחן ולרפא חולים, ליצור אמירה עיצובית ואומנותית וכי תורות חדשות מתבססות על קשת הצבעים כגון תורת "הפאנג שוואי".
אך מה קורה כאשר אנו רוצים להתאים את הצבע המחמיא ביותר עבורנו בלבוש שלנו? וכיצד צבע יכול להשפיע על המסר אותו אני רוצה להעביר למשל בראיון עבודה?
אם עד כה פתרונות לשאלות אלו היו נתונות בידם של מקצוענים כגון יועצי תדמית וסטייליסטים כיום באמצעות כלים פשוטים תוכלו אתם ליצור את המראה הנכון ביותר.
בכדי להתחיל באבחון ראשית יש להבין את התורה עליה הוא מתבסס, תורת הצבעים הקלאסית מגדירה את האנשים ביקום לשני טיפוסים: הטיפוס "הקר" והטיפוס "החם".
הטיפוס הקר הינו אדם אשר גוון עורו הנו בסקאלה שבין לבן-שקוף-ורוד.
הטיפוס החם הינו אדם אשר גוון עורו הינו בסקאלה שבין צהוב בהיר ועד שחום.
התיאוריה מתבססת על כך שעל מנת לנטרל את הצבע של גוון עורנו עלינו להשתמש בגווני צבע של בגדים המנוגדים לעור פנינו.
הצבעים שנחשבים לקרים בטבע הינם: גווני הכחול, גווני האדום, ירוקי עד, אפור, אפור כסף ועוד.
הצבעים שנחשבים לחמים בטבע הינם: גווני הצהוב, כתום, ירוק זית חום כהה, דבש, קוראל ועוד.
צבעי היסוד הינם: כחול, צהוב, אדום.
צבעים משניים: כתום, ירוק, סגול.
טון: לבן ושחור.
כיצד נדע לאיזו משפחה אנו שייכים? לשם כך יש להמציא מטפחת בגווני המשפחה הקרה, למשל מטפחת בצבע כסף, ומטפחת בגווני המשפחה החמה למשל מטפחת זהב, עתה כל שעליכם לעשות הינו להניח את המטפחות כמעין חולצה, בצורה שתהיה קרובה לפניכם, ולבדוק מול המראה באיזה גוון מטפחת אתם נראים חיוורים, הגוון בו אתם תיראו חיוורים אינו מתאים לכם ולכן תדעו כי אתם שייכים לקבוצה הנגדית של גווני הצבע.
ז"א אנשים שלא מתאים להם גוון הזהב שייכים לקבוצת צהובי העור, ואנשים שיתאימו להם גווני הזהב שייכים לאדומי העור.
מבולבלים? כיום ידוע כי מעל ל70% מאוכלוסיית ישראל הינם בעלי גוון עור צהוב!
כמו כן יש תמיד להחשיב את גוון השיער, וגוון העיניים להתאמת גוון צבע הבגדים, ולכן אישה בעלת גוון עור צהוב ושיער בלונדיני תוכל למשל לענוד תכשיטי זהב למרות היותם צבע חם! ולהיראות נפלא.
וכעת הרשו לי לשבור מיתוס, כל הצבעים מתאימים לכל האנשים, הסוד טמון בגוון!
ואתן דוגמה: הצבע הירוק יכול להיות פעם בעל גוון צהוב, למשל ירוק חאקי או "ארמי" מכיוון שבתמהיל הצבע שלו יש ערבוב בין כחול וצהוב שהנטייה הינה לטובת הצהוב.
ואילו ירוק דשא או ירוק "בנטון" הינו ירוק שבו אחוז ערבוב הצבעים הינו יותר כחול מאשר צהוב. ולכן הסוד טמון בגוון שיש בצבע ולא בצבע עצמו וכל שעליכם לבדוק הוא האם ישנו יותר כחול באריג או יתור צהוב ולהתאים זאת לגוון עורכם.
האם לבן ושחור יוצאים מן הכלל?
ובכן שני הצבעים הללו מתאימים לרובנו אך יש לשים לב כי בגיל בוגר כאשר יש בפנינו קמטים צבעים אלו עלולים להבליטם! שמנת וחום נותנים אפקט דומה אך רך יותר כתחליף לשחור ולבן.
כל זאת אומר ואסייג כי כיום ישנן שיטות בעיקר מתחום האופנה הקוראות להבליט את גוון העור בכדי ללכת על מה שנקרא "הפוך על הפוך" ולעיתים ומבחינה אופנתית אישה בעלת גוון עור צהוב "תרשה לעצמה" ללבוש חולצה צהובה בצבע לימון, או תכשיט זהב.
מה שבעיני חשוב כפליים הוא המסר אותו הצבע משדר, לעיתים אנו לא מייחסים משמעות לצבעים שבגדינו שמשדרים מסר שונה מהמסר אותו רצינו לשדר.
מה קורה כשאישה מגיעה למשרד לבושה באדום? מה קורה כשגבר מגיע לפגישת עסקים בחולצה ורודה?
מה אומרים הצבעים?
לבוש לבן: חגיגי, טהור, במדינות מסוימות משדר מוות! מתאים כחליפה לנשים שרוצות להתבלט למשל בפרזנטציה.
לבוש שחור: דרמטי, מרזה, כבד, רשמי, משדר רצינות ורצוי לשלבו עם אבזור מתוחכם אצל נשים.
לבוש תכלת: תקשורתי מאוד ומתאים לאנשים בתפקידי מכירות, שירות וניהול.
לבוש אדום: יצרי, כוחני, סקסי, עוצמתי, לגברים מומלץ להשתמש כעניבה כאשר רוצים להעביר מסר חד (ראה השימוש בעניבות אדומות לפוליטיקאים), לנשים מומלץ לא להגיע לבושה כך לעבודה אלא רק לשעות הפנאי.
לבוש כתום: אנרגטי, תקשורתי, תזזיתי, רצוי לשלבו עם צבעים נוספים.
לבוש ורוד: אהבה, ילדותיות, מאוד לא מומלץ לנשים עובדות ומקומו בשעות אחה"צ, לגברים ניתן לשלב כחלק מחליפת עסקים או כאשר רוצים לשדר יצירתיות, שונות ואופנתיות.
כאשר אנו מחפשים ליצור מראה מכובד ועסקי המתאים לאנשי ניהול, שיווק ומכירות יש להתלבש בצבעים כהים מתוך משפחות הצבעים של הכחול, ירוק, אפור, חום, לבן ושחור.
כאשר אנו מחפשים מראה יצירתי יותר למשל לאנשים שעובדים בעולם האופנה, פרסום, היי טק מקומם של צבעים הבלתי שגרתיים והמעניינים הינו נכון ורצוי.
וטיפ אחרון וחשוב לא פחות התלבשו בהתאם לשאיפות המקצועיות שלכם ובהתאם ליעדכם בחיים זהו הלבוש הנכון ביותר בעבורכם.
לילך כהן היא סטייליסטית ראשית בסטייליש
השארת תגובה